- konsultacje fizjoterapeutyczne,
rehabilitacja domowa
Rehabilitacja

Terapia manualna wg Mulligana

Najważniejsze cechy koncepcji Mulligana:
Nowatorskie podejście Mulligana polega m.in. na połączeniu ruchu biernego wykonywanego przez terapeutę i ruchu czynnego wykonywanego przez pacjenta. Zaburzenia i dysfunkcje mogą wpływać na siebie wzajemnie, zatem ich analiza powinna odbywać się w odniesieniu do całego segmentu ruchowego.

Koncepcja Mulligana zakłada:
  • całkowitą bezbolesność podczas stosowania technik terapeutycznych;
  • funkcjonalne obciążenie powierzchni stawowych siłą grawitacji;
  • łączenie ruchu biernego, mobilizacyjnego z ruchem czynnym kątowym w tym samym stawie;
  • stosowanie docisku na końcu zakresu bezbolesnego ruchu;
Zastosowanie koncepcji Mulligana:
  • Praktyczne zastosowanie koncepcji Briana Mulligana daje terapeutom manualnym wiedzę i nowe narzędzia do pracy z pacjentami
  • z dysfunkcjami w obrębie stawów obwodowych i z chorobą krążka międzykręgowego.
  • przebywającymi na oddziałach szpitalnych jak i leczonych w trybie ambulatoryjnym.
Zalety koncepcji Mulligana:
  • Bezbolesność wykonywania terapii, co zapewnia pacjentom komfort i bezpieczeństwo
  • Łagodzenie objawów schorzeń poprzez stosowanie pozycji obciążenia ciężarem ciała bez uzyskiwania chwilowego odciążenia.
  • Aktywne uczestnictwo pacjenta w terapii zarówno podczas sesji terapeutycznych jak i w domu podczas wykonywania indywidualnie dobranych ćwiczeń.
  • Zapewnienie pacjentowi w niezbędnych informacji na temat poprawnego wykonywania czynności dnia codziennego w sposób nieprowokujący wystąpienia objawów oraz sposobów postępowania w okresie zaostrzenia choroby.